lørdag 24. januar 2009

Audrey presenterer seg selv

Hei!

Når jeg tenker på England og engelsk litteratur, liker jeg å kalle meg Audrey. Egentlig heter jeg (nei, det vil jeg ikke si), men nå velger jeg altså å kalle meg selv for Audrey. Jeg så på TV-serien "Født på solsiden" (To the Manor Born) som gikk på 70-tallet, og det er nok derfra jeg har hentet navnet. Hadde jeg hatt en engelsk venninne, skulle hun hett Marjory.

Film om Audrey fra "To the Manor born"

Audrey er veldig glad i bøker. Særlig bøker på engelsk! Av og til tar hun turen over til England. Da går hun kledd i lange kjoler (det er bare å tenke på scener fra filmen "A Room with a view" så vet du hvordan hun ser ut) og fordriver tiden med erkeengelske aktiviteter. Tenk deg nå at det er du som er Audrey, at du sitter utenfor et slott, ved et bord dekket til afternoon-tea. Tenk deg at det er slik går du kledd:

Scener fra filmen: A Room with a View

1 kommentar:

  1. Hei der, Audrey!
    Takk for positiv kommentar på bloggen min :-)
    Jeg er helt enig, det begynner å gå litt langt. Men det er jo moro, da.

    Forresten, så tenkte jeg å tipse deg om noe jeg leste i Aftenposten i går. Der står det nemlig at maleriet som ble laget til Pride & prejudice, og som forestiller Mr. Darcy himself, nå er solgt på auksjon for en stor sum. Det var vel ikke du som kjøpte det, Audrey?

    SvarSlett